10.01.2012

Marin Sorescu


DRUMUL

Gînditor şi cu mîinile la spate
Merg pe calea ferată,
Drumul cel mai drept
Cu putinţă.

Din spatele meu, cu viteză,
Vine un tren
Care n-a auzit nimic despre mine.

Acest tren - martor mi-e Zenon bătrînul -
Nu mă va ajunge niciodată,
Pentru ca eu mereu voi avea un avans
Faţă de lucrurile care nu gîndesc.

Sau chiar dacă, brutal,
Va trece peste mine,
Întotdeauna va găsi un om
Care să meargă în faţa lui
Plin de gînduri
Şi cu mîinile la spate.

Ca mine acum
În faţa monstrului negru
Care se apropie cu o viteză înspăimîntătoare
Şi care nu mă va ajunge
Niciodată.


THE RAILWAY

Thoughtful and with my hands behind
I walk on the railway,
The rightest road
Possibly.

From behind, with speed,
A train comes
Which has heard nothing about me.

This train - the old Zenon is a witness -
Never will reach me,
Because I shall always have an advantage
On the things which don't think.

Even if, brutal,
It will pass over me,
A man will be always
To walk in front of it
Full of thoughts
And with the hands behind.

Like me now
In front of the black monster
Which comes nearer with a dreadful speed,
And never 
Will reach me.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...