28.12.2010

Maria Banuş



EXORCISM

Am aprins un cerc de lumînări
şi nu se mai vedea nimic în afară,
nici noaptea, nici spaimele ei.
Am aprins un cerc de zîmbete
şi m-am ascuns în mijlocul lor.
Am fluturat în cerc fumul hornului şi al ţigării,
şi locul deveni îmbietor, luminos
ca o tejghea de bar
cînd afară-i o seară ploioasă,
ca un pom de Crăciun,
cu globuri multicolore
şi becuri aprinse liniştitor.
Şi eu scînteiam ca un glob, ca o stea.
Dar a trecut sărbătoarea.
Stele de-argint, lumînărele s-au stins,
şi am rămas agăţată
De bradul rece şi ud -
o creangă împovărată de ploaie,
o palmă întinsă,
care cere obol, la răspîntie,
vîntului, nopţii.




ESORCISMO

Ho acceso un cerchio di candele
e non si vedeva piu nulla fuori,
ne la notte, ne le sue paure.
Ho acceso un cerchio di sorrisi
e mi sono nascosta in mezzo a loro.
Ho svolazzato nel cerchio il fumo del camino e della sigaretta,
e il posto divento affascinante,luminoso,
come un bancone di bar
quando fuori e una serata piovosa,
come un albero di Natale,
con globi multicolori e luci rilassanti.
E io brillavo come un globo, come una stella.
Ma la festa e passata.
Le stelle d'argento, le candele sono spente,
e io sono rimasta sospesa
nell'abete freddo e umido
un ramo carico di pioggia,
una mano tesa,
chiedendo elemosina, nella crocevia,
al vento, alla notte.



EXORCISM

I lit a circle of candles
and nothing was seen out,
neither the night, nor its fears.
I lit a circle of smiles
and I hid in the midst of it.
I waved in the circle the cigarette smoke,
and the place become appealing, bright,
as a bar counter
when out it is a rainy evening,
like a Christmas tree,
with multicolored balls
and soothing lights.
And I sparkled like a ball, like a star.
But the feast passed.
The silver stars, the candles extinguished,
and I was hanging
in the cold and wet fir-tree,
a branch burdened with rain,
an outstretched hand,
bagging, in the crossroads,
to the wind, to the night.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...