29.05.2014

Nichita Stănescu



CÎNTEC DE ÎNCURAJARE

Tu mă locuieşti
cum măduva,osul -
cum ploaia,norul -
cum privirea,ochii...

Dar eu sunt mort
ca un glonte
tras în amintirile
unui nou născut

Dar eu nu mai sunt
aidoma locului
prin care s-a prăbuşit
o stea în strigare

Dar eu sunt tu
alaltăierul
cel de răsalaltăieri
cel de niciodată



CANZONE DI INCORAGGIAMENTO

Tu mi abiti
come il midollo,l'osso -
come la pioggia,la nuvola -
come la vista,l'occhio...

Ma io sono morto
come una pallottola
sparato nei ricordi
di un neonato

Ma io non sono piu
simile al luogo
attraverso quale e crollata
una stella gridante

Ma io sono tu
l'altro ieri
quello dell'altro altro ieri
quello di mai piu



SONG OF ENCOURAGEMENT

You dwell inside me
like the marrow,the bone -
like the rain,the cloud -
like the look,the eyes...

But I am dead
like a bullet
shoot in the memories
of a new born

But I am not anymore
alike the place
through which has collapsed
a calling star

But I am you
the day before yesterday
that of the day before before yesterday
that of never

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...