25.08.2011

Ana Blandiana


LEGĂTURI

Totul este eu însămi.
Daţi-mi o frunză care să nu-mi semene,
Ajutaţi-mă să găsesc un animal
Care să nu geamă cu glasul meu.
Pe unde calc pămîntul se despică
Şi morţii care poartă chipul meu
Îi văd îmbrăţişaşi şi procreînd alţi morţi.
De ce atîtea legături cu lumea,
Părinţi atîţia şi urmaşi siliţi
Şi toată-această nebunească-asemănare ?
Mă hăituieşte universul cu mii de feţe ale mele
Şi nu pot să mă apăr decît lovind în mine.


CONNECTIONS

Everything is myself.
Give me a leaf that wouldn't be alike me,
Help me find an animal
That wouldn't groan with my voice.
Everywhere I step the earth is splitting
And I see the dead bearing my image
Embraced and procreating other dead.
Why so many connections with the world ?
So many parents and forced offsprings,
And all this crazy resemblance ?
The universe is hunting me with thousands faces of mine
And I cannot defend myself but hitting me.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...